Вертолет bell uh-1 iroquois

[править] Немного истории

Знаменитая сцена из знаменитого фильма

Давным-давно, когда земля ещё была плоской, а твой дед бил фашистов под Сталинградом, вертолёты никто всерьёз не воспринимал, и большинство вояк, да и конструкторов, склонялись к мысли, что это тупиковая ветвь эволюции. Но кое-какие эксперименты в этой области всё же проводились, сумрачные гении разных стран ещё с начала двадцатого века строили аппараты различной степени экзотичности. Некоторые удачные образцы этих вундервафель даже использовались на практике для разведки, перевозок и быстрой доставки раненых в госпиталь. Хотя в ходе операции по освобождению Бенито Муссолини отрядом Отто Скорцени был использован вертолёт «Фокке-Ангелис» Fa 223 «Drache» («Дракон»). По итогам войны самой вертолётной страной стали СШП, так как Германия в ходе WWII просрала все полимеры, а в СССР и других дел хватало (хотя еще до войны был разработан построен первый в мире боевой автожир, даже успевший немного повоевать). В Америке популярность вертолётов всё возрастала, причём как на гражданском рынке, так и среди военных, но аппараты тех лет оснащались поршневыми двигателями, были похожи на фанерные гробы и вообще были далеки от совершенства. Одной из причин роста популярности стрекоз у дяди Сэма было наличие Игоря Сикорского (родившийся в Киеве расовый пшек), эмигрировавшего из развалившейся Российской Империи в СШП и начавшего внедрять там автомат перекоса, придуманный дедушкой Юрьевым. И вот, в 1952, с приходом эры турбин и реактивных двигателей, американская армия захотела принять себе на вооружение что-нибудь поновее и покруче, на что можно было бы навесить побольше пулемётов-ракет либо посадить туда побольше защитников демократии, в зависимости от необходимости, и сделала соответствующий заказ фирме «Bell». Четыре года американские инженеры, конструкторы и прочие учёные трудились в поте лица не смыкая глаз и вот уже в 1956 прототип совершил свой первый полёт, а ещё четыре года спустя вертолёт стал поступать в войска под обозначением HU-1 (откуда и пошло его прозвище Huey, потом обозначение поменяли на UH-1, но погоняло так и осталось). И пошло-поехало…

Armaments

Offensive armament

Main article: M129 (40 mm)

The UH-1B can be outfitted with the following ordnance after unlocking the tier II Weaponry module M129:

1 x 40 mm M129 grenade launcher, nose turret (150 rpg)

The UH-1B can be outfitted with the nose turreted M129 Grenade Launcher after researching and purchasing the tier II Weaponry module M129. The M129 is a grenade launcher which can fire 40 mm grenade shells at the rate of 400 rounds per minute with a muzzle velocity of 850 ft/s (260 m/s). An upgrade from the old M75 and redesigned, the torque produced from firing the weapon was eliminated and recoil was greatly reduced. To ensure safe operation of the M129, when the trigger finger releases the firing trigger, the launcher automatically recenters itself and points forward (safe position) before firing can be resumed.

The ammunition used is a 40 x 53 mm high-velocity grenade, the default in War Thunder is the high explosive anti-tank grenade (HEATGR). Rounds from this launcher are good at peppering lightly armoured vehicles, vehicles with open crew tops and heavier armoured vehicles which may have weak spots to exploit.

A view of an M134 Minigun mated with the XM-21 flexible mount of an RAAF UH-1B Huey.

Suspended armament

Main articles: AGM-22, FFAR Mighty Mouse, M134 Minigun (7.62 mm)

The UH-1B can be outfitted with the following ordnance:

  • 38 x FFAR Mighty Mouse rockets
  • 76 x FFAR Mighty Mouse rockets
  • 6 x AGM-22 missiles
  • 2 x 7.62 mm M134 Minigun machine guns (1,500 rpg = 3,000 total)
  • 38 x FFAR Mighty Mouse rockets + 2 x 7.62 mm M134 Minigun machine guns (6,000 rpg = 12,000 total)

The UH-1B is a real workhorse utility helicopter which can pack a punch with several different weapons load-outs and configurations utilising rockets, guns and missiles. Selecting a single type of weapon to fly into battle with or mixing it up will allow the pilot to mix and match as necessary for the upcoming fight. The M134 with it’s almost 6,000 rounds-per-minute fire were an early fixture to helicopters as they can fly low and slow allowing them to pivot on the battlefield as necessary to take out personnel and light armoured vehicles. While initially not doing much damage being rifle calibre bullets, if the enemy does not move to avoid the fire, they will start taking on more and more damage. The M134 is also good for clearing trees and exposing hiding positions of armoured vehicles providing a better shot for harder hitting weapon systems. Note that unlike the fixed forward-facing XM-18 gun pods, the XM-21 mounts for the M134 Miniguns are flexible and can be aimed almost 90° to either side, as well as nearly straight up and straight down, providing a key advantage especially when encountering enemy helicopters.

A side view of an UH-1B with a side mounted FFAR Mighty Mouse rocket launcher.

FFAR Mighty Mouse

Not without a heavy-hitter, the UH-1B can dish out damage with unguided rockets; however, to tackle some of the armoured goliaths rolling around on the battlefield, it needs something bigger! To meet this need, six AGM-22 manual to command line of sight (MCLOS) wire-guided anti-tank missiles are installed. Knowing the location of an enemy tank allows the helicopter pilot to take evasive action while setting up to fire off a missile. Using structures and terrain as a shield, the helicopter pilot can fire off a missile and then guide it to the target without being a target itself. It is vital to fire, hit and then move as a sitting helicopter makes for an easy target and while guiding a missile to the destination, the pilot can get tunnel vision and not realise inbound threats to their position.

[править] См. также

  • Чёрные вертолёты
  • Ка-50
  • Ми-24
UH-1 — гордость авиастроения.
Самолеты Bf.109 • De Havilland Comet • F-117 (F-19) • Junkers Ju 87 • Ан-225 • Ил-2 Штурмовик • Кукурузник • Суперджет • Ту-154 (Копипаста) • Ту-160
Вертолёты UH-1 • Взрывающийся • Ка-50 • Ми-24 • Чёрный
Другие аппараты Авианосец • • Джетпак • Дирижабль Киров • Квадрокоптер • Кравчучка • Мирный советский трактор • Муха • НЛО • Параплан • Парашют
Летуны Alan Bartlett Shepard, Jr. • Uраган • Авиасиммер • Белый парашютист • Гагарин • Генеральный Чернявски • Камикадзе • Карлсон • Леваневский • Летун космический • Лётчик Ли Си Цын • Нестор • Олег Т. • Суигинто • Сырно
Инциденты Авиакатастрофа (11 сентября • Бермудский треугольник • Катастрофа под Смоленском • Корейский Боинг) • Крайний • Планёр Гимли • Полет Пауэрса • Посадка Ту-124 на Неву • Эйяфьядлайёкюдль
Мемы Do a Barrel Roll • Аббревиатуры имени Медокса • Аэрофлотовская курица • Взлетит или не взлетит? • Закон Мерфи • Истребитель пятого поколения • Культ карго • Летающие коровы • НЛ-10 • Шмель летать не должен
Произведения Macross • Oh, you, Helicopter! • War Thunder • Лётчик кипячёный • Марш авиаторов

Вьетнамская война

Из-за широкого спектра своих функциональных возможностей «Хьюи» стал символом Вьетнамской войны. За все время конфликта вертолет UH-1 налетал 9 713 762 часа.

Во Вьетнамской войне были использованы три основные конфигурации «Хьюи»:

  • Slick: перевозка войск или грузов. Вооружение: M60 на каждой стороне фюзеляжа;
  • Gunship: наземная поддержка или сопровождение. Вооружение (в зависимости от времени, задач и версий): два пулемета 7,62х51 мм, соединенные параллельно на каждой стороне фюзеляжа; гранатомет, установленный под носовой частью самолета, и две 70-мм тройных ракетных установки;
  • Medevac: санитарная эвакуация.

Первая воздушная победа вертолета произошла 12 января 1968 года, когда экипаж UH-1D обстрелял два самолета Ан-2 принадлежащих вьетнамским народным ВВС. Самолеты были уничтожены.

General info

Flight performance

Describe how the helicopter behaves in the air. Speed, manoeuvrability, acceleration and allowable loads — these are the most important characteristics of the vehicle.

Characteristics Max Speed(km/h at 0 m — at sea level) Max altitude(metres)
AB RB
Stock 203 196 5,900
Upgraded ___ ___

Survivability and armour

Helicopters have a unique role on the battlefield and fitting them with armour is not as easy as it is on a tank or on a jet. The helicopter’s setup is such that it must take off and land vertically, hover and fly and as the aircraft gets heavier, bigger and heavier equipment are needed to balance until you are left with a massive helicopter which cannot fly or do its intended mission. The Huey balances this out with a vehicle which can manoeuvre as needed and carry a decent payload whether people or weapon systems.

The UH-1B does not fly with any protective armour or bullet-proof glass, which if installed would decrease the UH-1’s ability to complete its mission. As such, the pilot must take this into account and fly the helicopter accordingly. Bull rushing right into the middle of a battlefield usually ends with disastrous results as the without armour, the Huey has nothing but thin metal fuselage coverings to protect the crew and vital equipment. The engine, transmission, main rotor and tail rotors are all exposed to fire from missiles, rockets, cannons and even small calibre machine guns. The pilot must be aware of their surrounds and work to fight from the enemy vehicles blind spots or weak sides, because a burning and crashed helicopter only pads the enemies’ score-count. Pick and choose your battles to preserve the helicopter.

But the «thin metal fuselage» is still «metal», it would provide minor, temporary protection for the interior modules (i.e. fuel, transmission, engine, crew, etc). This means that calibres that are 7.62 mm and below could potentially be stopped by the fuselage for a few several hundred shots until the fuselage starts giving warning when it slowly becomes yellow or orange.

Прототипы XH-40 и YH-40

Первым американским вертолетом, который использовал турбинный двигатель, был модифицированный Bell Model 47, обозначенный XH-13F, он совершил первый полет в октябре 1954 года. Сразу оценив эту модель, армия США тут же (в 1955 году) заключила контракт с компанией Bell Helicopter на разработку нового мощного вертолета с турбинным двигателем. Прототип нового вертолета получил обозначение XH-40, или Model 240. Первый XH-40 вылетел 22 октября 1956 года, а в 1957 году построены еще два прототипа.

В 1958 году были испытаны 6 экспериментальных вертолетов YH-40 (дальнейшая разработка XH-40).

Armaments

Offensive armament

Main article: M129 (40 mm)

The UH-1C can be outfitted with the following ordnance after unlocking the tier II Weaponry module M129:

1 x 40 mm M129 grenade launcher, nose turret (150 rpg)

The UH-1C can be outfitted with the nose turreted M129 grenade launcher after researching and purchasing the tier II Weaponry module M129. The M129 is a grenade launcher which can fire 40 mm grenade shells at the rate of 400 rounds per minute with a muzzle velocity of 850 ft/s (260 m/s). An upgrade from the old M75 and redesigned, the torque produced from firing the weapon was eliminated and recoil was greatly reduced. To ensure safe operation of the M129, when the trigger finger releases the firing trigger, the launcher automatically re-centres itself and points forward (safe position) before firing can be resumed.

The ammunition used is a 40 x 53 mm high-velocity grenade, the default in War Thunder is the high explosive anti-tank grenade (HEATGR). Rounds from this launcher are good at peppering lightly armoured vehicles, vehicles with open crew tops and heavier armoured vehicles which may have weak spots to exploit.

Suspended armament

Main articles: BGM-71 TOW, AGM-22, FFAR Mighty Mouse, M134 Minigun (7.62 mm)

The UH-1C can be outfitted with the following ordnance:

  • 38 x FFAR Mighty Mouse rockets
  • 76 x FFAR Mighty Mouse rockets
  • 6 x AGM-22 missiles
  • 6 x BGM-71 TOW missiles
  • 2 x 7.62 mm M134 Minigun machine guns (1,500 rpg = 3,000 total)
  • 38 x FFAR Mighty Mouse rockets + 2 x 7.62 mm M134 Minigun machine guns (6,000 rpg = 12,000 total)

Usage in battles

The UH-1C is a utility helicopter, therefore not built for speed, protection, and manoeuvrability, so instead the pilot must rely heavily on medium to long range engagements using its AGM-22 or the BGM-71 TOW missiles. The typical tactic of the AH-1G where the pilot doesn’t have access to AGMs leaves them no choice but to go directly near or behind the front line will prove hard for the UH-1C, since the UH-1C is not manoeuvrable and fast enough to do it, but if the pilot hasn’t unlocked the AGMs yet, the pilot doesn’t have a choice but to temporarily bring back the AH-1G tactics until the AGMs are unlocked.

If using the AGMs, it is better to be more than 1 kilometer away from the target to avoid small arms fire (7.62mm) especially tanks armed with 12.7mm guns, and also try to be hidden in a place where you can look, shoot-through then hide again as modern MBTs are capable of helicopter engagements such as the Soviet/Russian tanks that are armed with ATGMs that are designed to shoot down helicopters of all kinds efficiently and with precision. Keep in mind that the UH-1Cs AGMs have very limited range yet 3kms is an already decent range, but below average. the AGM-22 is subsonic that only travels 190m/s or mach 0.55, this means it will take more than 5 seconds to reach a target from 2 to 3 kilometers away, but if you’re using the faster and slightly powerful BGM-71 I-TOW if would only take less than 7 seconds to finally destroy a target 3 kilometers away. SPAAGs that are only armed with 20 to 40 mm auto-cannons and target-tracking modules will also have a hard time targeting you from 2 to 3 kilometers if you’re on evasive manoeuvres, most SPAAGs are also hull breakable from the turret and can be targeted safely from 2.5 to 3 kilometers away if it hasn’t detected you on radar or visual range.

Modules

Tier Flight performance Survivability Weaponry
I Compressor Flak jacket Gun pod M18A1 XM159
II Helicopter frame M156 AGM M129
III Engine Replacing helicopter blades NVD New 7 mm MGs
IV Cover Gun pod XM-21 TOW New 40 mm cannons

Pros and cons

Pros:

  • Same pros as the UH-1B
  • Faster and slightly more penetration AGMs than UH-1B

Cons:

  • Same cons as the UH-1B
  • Only upgrade was the faster BGM-71 I-TOW AGMs

[править] Примечания

  1. А до того так назывался выпуск винрарной передачи «Крылья» того самого Разбаша. Что характерно, шеф-редактор «Крыльев» Ирина Старикова после смерти Андрей Леонидыча была замечена в титрах энтевешной педерачи.
  2. А вот и нет — Скорцени только собирался использовать Змея для спасения тушки диктатора. Но вертолёт на тот момент был откровенно сыроват и потому были использованы обычные DFS-230 для прибытия и Fi-156 для отбытия с места заключения, алсо, тоже не без лулзов. Драконов же было произведено около 15 штук(и те — все как один прототипы) и послужить они успели лишь в последние месяцы войны.

External links

Paste links to sources and external resources, such as:

  • topic on the official game forum;
  • encyclopedia page on the helicopter;
  • other literature.
Bell Aircraft Corporation
Aircraft 
Fighters  P-39N-0 · P-39Q-5
  P-400
  P-63A-10 · P-63A-5 · P-63C-5 · ␠Kingcobra
Jet Fighters  P-59A
Export  ▂P-39K-1 · ▂Pokryshkin’s P-39N-0 · ▂P-39Q-15
  ▂P-63A-5 · ▂P-63A-10 · ▂P-63C-5 · ▄P-63C-5
Helicopters 
Attack  AH-1F · AH-1G · AH-1Z
Utility  UH-1B · UH-1C · UH-1C XM-30
Export / Licensed  ▅UH-1B · ▀UH-1D
  ▅AH-1S early · ▅AH-1S · ▅AH-1S Kisarazu
See Also  Fuji Heavy Industries
USA helicopters
Attack  AH-1F · AH-1G · AH-1Z · AH-64A · AH-64A Peten · AH-64D · H-34
Utility  UH-1B · UH-1C · UH-1C XM-30

General info

Flight performance

Describe how the helicopter behaves in the air. Speed, manoeuvrability, acceleration and allowable loads — these are the most important characteristics of the vehicle.

Characteristics Max Speed(km/h at 0 m — at sea level) Max altitude(metres)
AB RB
Stock 203 196 5,900
Upgraded ___ ___

Survivability and armour

Helicopters have a unique role on the battlefield and fitting them with armour is not as easy as it is on a tank or on a jet. The helicopter’s setup is such that it must take off and land vertically, hover and fly and as the aircraft gets heavier, bigger and heavier equipment are needed to balance until you are left with a massive helicopter which cannot fly or do its intended mission. The Huey balances this out with a vehicle which can manoeuvre as needed and carry a decent payload whether people or weapon systems.

The UH-1C does not fly with any protective armour or bullet-proof glass, which if installed would decrease the UH-1’s ability to complete its mission. As such, the pilot must take this into account and fly the helicopter accordingly. Bull rushing right into the middle of a battlefield usually ends with disastrous results as the without armour, the Huey has nothing but thin metal fuselage coverings to protect the crew and vital equipment. The engine, transmission, main rotor and tail rotors are all exposed to fire from missiles, rockets, cannons and even small calibre machine guns. The pilot must be aware of their surrounds and work to fight from the enemy vehicles blind spots or weak sides, because a burning and crashed helicopter only pads the enemies’ score-count. Pick and choose your battles to preserve the helicopter.

But the «thin metal fuselage» is still a «metal», it would provide minor, temporary protection for the interior modules (i.e. fuel, transmission, engine, crew, etc…). This means that calibres that are 7.62 mm and below could potentially be stopped by the fuselage for a few hundred shots until the fuselage starts giving warning when it slowly becomes yellow or orange.

[править] Алсо

Кобры израильтян летят искоренять ислам … и приносить сионизм

На базе UH-1 был разработан и принят на вооружение в 1967 не менее винрарный, первый в истории специализированный боевой вертолёт AH-1 Cobra (в этих ваших Battlefield’ах известен как Viper), при проектировании которого были использованы та же силовая установка, трансмиссия и винт (как наши из Ми-8 Ми-24 в свое время слепили). Так же был подвергнут массе модернизаций и так же горячо любим морпехами СШП, да и вообще по всему миру, хотя беспилотники уже наступают на пятки. А ещё бравые USMC теперь юзают UH-1Y «Venom», обновлённую версию хелика.

Тактико-технические характеристики UH-1 Ирокез

— Принят на вооружение: 1959 год — Всего построено: >16000 — Модификации: UH-1N Twin Huey, Bell 204/205, Bell 212, Bell 214, UH-1Y Veno

Экипаж UH-1 Ирокез

— 1-4 человек

Вместимость UH-1 Ирокез

— 14 солдат или 6 носилок и 1 сопровождающий

Габаритные размеры UH-1 Ирокез

— Диаметр несущего винта: 14,63 м — Диаметр рулевого винта: 2,59 м — Длина фюзеляжа: 12,77 м — Высота: 4,42 м

Вес UH-1 Ирокез

— Пустой: 2363 кг — Максимальная взлётная масса: 4310 кг — Масса груза на внешней подвеске: 1759 кг — Внутренний запас топлива: 840 кг

Грузоподъемность UH-1 Ирокез

— 1759 кг груза в кабине или на подвеске

Двигатель UH-1 Ирокез

— Количество, тип, марка: 1 х ГТД, Textron Lycoming T53-L-13 — Мощность, кВт: 1 х 1044

Скорость UH-1 Ирокез

— Крейсерская скорость: 204 км/ч — Максимальная скорость в горизонтальном полёте: 222 км/ч — Максимальная скороподъёмность: 7.6 м/с

Дальность полёта UH-1 Ирокез

— 511 км

Статический потолок UH-1 Ирокез

— 4145 м

Динамический потолок UH-1 Ирокез

— 5910 м

Вооружение UH-1 Ирокез

— Подвесное стрелково-пушечное: M60С, M2HB, М134 «Миниган» — Управляемое ракетное: AGM-22, BGM-71 TOW — Неуправляемое ракетное: 7-зарядные или 19-зарядные 70 мм ракетные блоки

[править] Значимость

Вертолёт получился удачным, вследствие чего, его вместе со всеми модификациями было наштамповано более шестнадцати тысяч штук. Распространён повсеместно начиная от всяких там Боливий и Танзаний, заканчивая суровыми американскими морпехами, которые Хьюя холят и лелеют (уже до модификации UH-1Y), ведь он такой родной и милый сердцу старикан, который ещё застал Creedence и The Box Tops, не то что этот неправославный Чёрный ястреб. Кроме того, в КМП США Huey — это официальное название UH-1, и никаких Ирокезов там не признаютъ.

Тысячи их!

В силу такой его распространённости, он засветился едва ли не во всех фильмах про крутых коммандос, всяких там скалолазов, морпехов и прочих Стивенов Сигалов. Ну и про Вьетнам само собой, например «Мы были солдатами» и «Апокалипсис сегодня». Запоминается тем, что амеры на нём всегда летают с ветерком, сидя на полу с открытыми дверями «а-ля газель», и свесив ноги (вероятно, чтобы увеличить шансы спасения своей жалкой тушки при аварии — аналогично суровым российским мотострелкам, которые ездят исключительно «на броне» своих БТРов и БМПов).

Разумеется, игроделы тоже не обошли его стороной, и он мелькает в куче игр, начиная с винрарной Vietcong, заканчивая консольной Росомахой. Таким образом, любой анонимус хотя бы раз в жизни (а, скорее всего, куда больше) видел эту машину смерти хотя бы по телеку.

Модификации

Bell 204:

  • UH-1A — первая серийная версия с двигателем Lycoming T53 L-1. Первоначально вертолет назывался HU-1A, отсюда и неофициальное прозвище Huey;
  • TH-1A — тренажерная модификация;
  • XH-1A — тестовая модификация, оснащенная гранатометом;
  • UH-1B — версия с турбиной T53-L-5 960 WPS. Ротор был увеличен до 13 м в диаметре, а лопасти ротора до 53 см в ширину. Кабина увеличена до семи человек;
  • UH-1C — версия с турбиной мощностью в 820 кВт (1100 Вт/с) T53-L-9 или L-11, лопастями Bell 540 шириной 69 см, а также с удлиненным хвостом для лечшей маневренности. Увеличен объем топливного бака, и введен дополнительный гидравлический двойной контроль (для повышения устойчивости к пулям);
  • UH-1M — оснащен турбиной Lycoming T53 L-13 мощностью 1000 кВт (1400 л.с.);
  • UH-1E — военно-морской вариант UH-1B/C, изготовленный из алюминия (для защиты от коррозии). Многие данные модификации позже получили турбину Lycoming T53 L-13 мощностью 1000 кВт (1400 л.с.).

Bell 205:

  • YUH-1D — прототип с расширенной вместимостью для 13 пассажиров или 6 носилок. Прототип был оснащен турбиной T53 L-9 и впервые взлетел в августе 1960 года;
  • UH-1D — производственная версия YUH-1D с двигателем Lycoming T53 L-11;
  • HH-1D — переоборудованный UH-1D с резервуаром для пожаротушения объемом в 190 л;
  • EH-1H — модификация для радиоэлектронной борьбы;
  • HH-1 Н — модификация, предназначенная для пожаротушения;
  • HH-1K — SAR версия UH-1E для ВМС США с обновленной авионикой и турбиной Lycoming T53 L-13;
  • UH-1L — версия UH-1C для ВМС США с турбиной Lycoming T53 L-13;
  • JUH-1 SOTAS модификация, оснащенная радаром AN/APS-94;
  • TH-1L — тренажерная версия UH-1L для Военно-морского флота;
  • VH-1N — модификация VIP класса для перевозки высокопоставленных чиновников;
  • UH-1P — бронированный UH-1F для ВВС США, предназначенный для психологической войны во Вьетнаме.

Bell 212:

UH-1N «Твин Хьюи» – основан на двухмоторном Bell 212. Оснащен двумя турбированными турбокомпрессорами Pratt & Whitney Canada PT6T-3/T400 1342 кВт (1800 Вт/с).

Bell 412:

UH-1Y «Веном» — также называемый Super Huey. Модернизированная версия UH-1N на базе Bell 412 с усовершенствованной авионикой, технологией «Стеклянная кабина», двумя турбинами General Electric T700 GE 401C мощностью 1150 кВт (1546 WPS) и четырехлопастным ротором.

Usage in battles

The UH-1B is a utility helicopter, therefore not built for speed, protection, and manoeuvrability, so instead the pilot must rely heavily on medium to long range engagements using its AGM-22 missiles. The typical tactic of the AH-1G where the pilot doesn’t have access to AGMs leaves them no choice but to go directly near or behind the front line will prove hard for the UH-1B, since the UH-1B is not manoeuvrable and fast enough to do it, but if the pilot hasn’t unlocked the AGMs yet, the pilot doesn’t have a choice but to temporarily bring back the AH-1G tactics until the AGMs are unlocked.

If using the AGM-22 missiles, it is better to be more than 1 kilometer away from the target to avoid small arms fire (7.62mm) especially tanks armed with 12.7mm guns, and also try to be hidden in a place where you can look, shoot-through then hide again as modern MBTs are capable of helicopter engagements such as the Soviet/Russian tanks that are armed with ATGMs that are designed to shoot down helicopters of all kinds efficiently and with precision. Keep in mind that the UH-1Bs AGMs have very limited range yet 3kms is an already decent range, but below average, the AGM is also subsonic that only travels 190m/s or mach 0.55, this means it will take more than 5 seconds to reach a target from 2 to 3 kilometers away. SPAAGs that are only armed with 20 to 40mm auto-cannons and target-tracking modules will also have a hard time targeting you from 2 to 3 kilometers if you’re on evasive manoeuvres, most SPAAGs are also hull breakable from the turret and can be targeted safely from 2.5 to 3 kilometers away if it hasn’t detected you on radar or visual range.

Modules

Tier Flight performance Survivability Weaponry
I Compressor Flak jacket Gun pod M18A1 XM159
II Helicopter frame M156 AGM M129
III Engine Replacing helicopter blades NVD New 7 mm MGs
IV Cover Gun pod XM-21 New 40 mm cannons

Pros and cons

Pros:

  • Varied weapon options allowing for customization to pilot’s preference
  • Good visibility from the cockpit
  • Unlike the AH-1G, the UH-1B has AGMs
  • Fuselage can temporarily resist calibres that are 7.62 mm and below

Cons:

  • Exposed tail rotor blades, can come into contact with objects and break
  • Not built for speed
  • Engine and transmission frequently damaged due to lack of armour
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector