Правда ли, что вселенная на 99% состоит из пустоты?

Effect[edit | edit source]

  • Upon use, destroys all pedestal items in the room.
    • If Void destroys an active item, it gains the ability of that item — whenever Void is used, it will simultaneously use all previous active items that were absorbed.
    • If Void destroys a passive item, the player gains 2 random stat boosts. Possible stat changes include:
      • +1 flat damage
      • +0.5 tears
      • +0.2 speed and maximum speed (may never exceed 2.0)
      • +0.2 shot speed
      • +1 luck
      • +0.5 range
      • If tears or speed are at their maximum and are chosen, there will be no visible increase.
    • Void does not work on devil deal, black market, or shop items unless they have been bought first.

Прокачка скилов Войда

В начале качнем по разу прыжок(1 скил) и баш(3 скил), далее по максимум увороты(2 скил), после уворотов можно еще разок прыжок, что бы дальше прыгать, после этого качаем баш по максимум, после баша, докачиваем прыжок. Ульт по доступности.

1 2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16 17 18-25

Тактика Войда

Начало игры.
Топаем строго на боковой лайн, желатльно легкий. Так как Войд керри-герой, значит нам нужно много фарма и крутые арты. В драку не лезем, если нас собираются заганкать, то прыгаем подальше оттуда. Если же наоборот, наш мидер пришел ганкать, то прыгаем уже на вражину и бьем его. А так нам нужно много фармить.

Середина игры.
В мидгейме ситуация особо не меняется, надо собрать много голды для нужных нам артов. Ульт стараемся ставить правильно, задевая только врагов. Тогда убийство вражин будет легче и союзники будут благодарны. Купол стараемся ставить перед убегающим врагом, чтобы он втыкался в купол и замирал. Тогда наши милишники смогут спокойно убить врага. Так же ульту юзаем для спасения. Ставим на врагов купол и спокойно подальше оттуда сваливаем.

Конец игры.Лейт игра для Войда. Если всё прошло удачно на прошлых этапах игры, замутили крутые арты, то Войд сможет побить нескольких врагов в одиночку. Активно участвуем в замесах, применяя купол и делая триплкиллы. Если Воид раскачался по полной, то мало найдется тех, кто сможет остановить его.

Плюсы и минусы Войда

Плюсы Отличный лейт
Есть прыжок
2 пассивных скила
Есть свой баш
Есть уклонение
Прост в управление
Минусы В начале игры мало толку
Нехватка маны и здоровья в начале
Нужен длительный фарм

History[edit]

Java Edition pre-Classic
rd-132211 When players walk off the world, they find themselves in a «Sky-Void.»
Java Edition Indev
0.31 January 30, 2010 The void acts and provides damage as an invisible lava sea, and making the lava visible only when entering the void.
Java Edition Infdev
June 18, 2010 The player is now killed when falling off of the bottom of the map.
June 29, 2010 The player is no longer killed when falling off of the bottom of the map and instead glitches in place.
June 30, 2010 The player is now killed when falling off of the bottom of the map.
Java Edition Beta
1.6 Test Build 3 Prior to this update, things that fall into the void would become black because there is no lighting there.
1.8 Pre-release Added void fog. If the player is within 16 blocks of the void, the particle effect is visible, along with limited visibility, as if the player were on render distance tiny.
If using an X-Ray mod, the player can see the color of the void change from blue to black while descending. This can also be seen by a player in an ocean biome. Just before the player’s head goes under the water, the horizon is seen to turn black, and as the player rises it changes back to blue.
Entities are now lit in the void.
The player can now reach the void through Creative mode.
Previously, it was possible to find holes in the bedrock that lead into the void. This was fixed.
Previously, if one was to pass the 32 million block limit (called the Far Lands), the player would no longer clip (the blocks become non-solid) and fall through to the void, resulting in the player’s eventual death. As of 1.8, at the 32 million block limit world generation becomes simpler and block physics fails. Also, exceeding the 32 million block limit causes the game to crash.
Java Edition
1.1 11w48a Before this update, the void fog was in all game modes. Now, it is present only in Survival and Adventure modes. Also, mobs that fall into the void now receive the same damage as the player (2 hearts per second) and items that fall into the void now disappear when they reach Y=-64.
1.2.1 ? In maps generated prior to 1.2, it was still possible to find holes in the bedrock leading to the void under low-level lava pools. This was fixed, and holes in bedrock no longer exist.
1.8 14w34c Removed void fog and particles. Bottom of bedrock is also not black anymore.
1.9 15w37a «The Void» is now also the name of a biome, used to generate a new superflat preset also called «The Void». The void biome still contains a proper void beneath it.
1.13 ? New death messages are added for void damage and .
Pocket Edition Alpha
0.11.0 build 11 Players in Creative mode no longer take void damage upon entering the void. Before this, all players were instantly killed when entering the void, even in Creative.
Legacy Console Edition
The void is present in the first release of the Console Edition.
Removed the void by making it impossible to break the bottom/top layer of bedrock.
Void fog can be toggled on and off. Fog is disabled by default. Void fog is dependent on the game host’s settings.
Void fog and its particle were completely removed.

Effects[edit]

Java Editionedit

Falling into the void past Y=-64 causes the health of any mob (except the ender dragon) to be depleted by about 4 every half second, leading to the player’s death in 2 1⁄2 seconds. Armor, totems of undying, the Resistance effect and the Protection enchantment does not protect the player from dying in the void, and death occurs at Y=-199.10. Other status effects can alter the death level slightly. After this, if no buttons are pressed, the player usually falls to death at somewhere below Y=-256, with this number varying on each death. It is possible to survive in the void if the player constantly eats enchanted golden apples. However, the only way to have enough of them is to have a command block constantly giving them to the player. The player can also survive in the void by having Regeneration of a sufficient level (achievable only by commands). If commands are used to make the player invincible or bestow infinite health, the player falls until Minecraft crashes. A player who falls into the void on a server with anti-flying measures is kicked out regardless of having a flying mod. Riding a vehicle into the void results in the player being stuck in the vehicle until death.

Liquids, such as water, cannot flow into the void.

The Void is red in the Nether, black in the Overworld, and purple in the End.

Other entities may also fall through the void and receive the same damage as the player, with the exception of the wither, which appears to take tremendous damage. The ender dragon is completely immune to the void damage. All entities disappear at Y=-64. Any entity between layer Y=-319 and Y=-64 appears as black. In the Overworld and in the Nether, a barrier layer of bedrock prevents the player from accessing the void. In the End, however, the void is easily accessible due to the large gaps between the islands.

Bedrock and Education editionsedit

In Bedrock and Education editions, the player’s health is depleted by 4 every half second at any negative height. Y=-40 an invisible barrier is created, preventing the player from falling further. This barrier can be bypassed by using commands such as , after which the player falls indefinitely. In Creative mode, one does not die, giving free access to flying under the void. A player who falls in the void in Creative eventually lands on an invisible barrier at Y=-40. However, if the player goes to any coordinates beyond negative or positive X or Z of 8,388,608 blocks, the invisible barrier disappears due to blocks of any kind no longer being solid to the player. A similar phenomenon can also occur.

There is daylight according to the current time in the void of Bedrock Edition.

Elytra also can’t be boosted here using fireworks, making it a fatal death if the player do not have enough speed to return to a positive height.

A wither summoned in the void dies after the 10 seconds of wither protection.

All entities except ender dragons and NPCs are damaged by the void.

Ближайшие к Земле пустоты

Ближе других к нашей планете расположен войд Козерога, название дали по созвездию, в котором находится. Его местоположение поблизости от сверхскоплений Змееносца и Павлина-Индейца. О его строении практически ничего не известно, предположительно в нем очень мало галактик. Расстояние от нашей галактики до данного астрономического объекта составляет примерно сотню миллионов световых лет. Приблизительное такое же расстояние отделяет нас от пустоты Волопаса, про которую рассказывалось выше, а также от пустоты Скульптора. Обе они очень большое, войд Волопаса в окружности достигает 250 миллионов световых лет, Скульптора меньше, но ненамного. Внутри него есть небольшое скопление, численность которого не превышает 90 галактик.

Какие скиллы у Войда и что они делают

TIME WALK
Скилл представляет собой блинк, который во время прыжка восстанавливает хп, потерянное за последние 2 секунды. Работает только при потери здоровья, если вас вылечили и вы прыгнули, количество хитпоинтов не изменится. Прыжок не сбивается физическими ударами в отличии от предмета Blink Dagger. Не снимает дебафы.

TIME DILATION
Второй скилл замедляет передвижение и атаку противника на 14%. Помимо этого, увеличивает время перезарядки способностей противника на 12 секунд, что помогает уйти от преследования героев, часто использующие скиллы.

TIME LOCK
Третий скилл является пассивной способностью. Каждый удар Войда позволяет оглушить врага на 1 секунду. Также при оглушения наносит дополнительный урон. Шанс выпадения на последнем уровне прокачки 25%, может выпасть несколько раз подряд и наоборот.

CHRONOSPHERE
Последний скилл является ультимейтом. Войд ставит купол определенного радиуса, в котором останавливается время для каждого героя, кроме самого Войда. В нем он получает увеличенную скорость передвижения и раскрывает невидимость героев. Купол длится от 4 до 5 секунд.

Скиллбилд на Войда. Что качать первым

В начале игры за Войда идет упор на прокачку двух скиллов, а именно Time Walk и Time Dilatoin. Первый скилл даст нам быстрое перемещение и восстановление здоровья. На линии нас могут прессинговать вражеские герои, данный скилл поможет избегать этого. Второй скилл уже более для атакующих действий, а также для ускорения фарма, ведь пассивная способность дает оглушение и дополнительный урон. Качать третий скилл в начале игры нет никакого смысла, так как Воид очень слаб в начале игры и ему не стоит участвовать в драках и кого-то догонять.

Скилы Войда

Time Walk (Шаг времени)
Клавиша : W
Воид быстро передвигается в указанное место, замедляя передвижение всех юнитов в конце пути. Пока герой перемещается, он не уязвим.
Манакост 90/90/90/90
Замедляет 20/30/40/50 %
Дальность 700/900/110/1300
Область действия 300
Длительность 3 сек
Кулдаун 19/17/15/13 сек
Тип способности Активная
Backtrack (Отступление)
Пассивный скил
При получение урона Войд совершает временный прыжок на мгновение назад, пытаясь уклониться от этого урона. Может уклониться как от физических, так и от магических атак. Стакается с другими уворотами.
Шанс избежать урона 10/15/20/25 %
Тип способности Пассивная
Time Lock (Замок Времени)
Пассивный скил
Дает шанс Войду при атаке нанести дополнительный урон и оглушить врага. Стан работает на юнитов иммунных к магии. Наносит двойной урон в Chronosphere. Не суммируется с Cranium Basher.
Шанс 10/15/20/25 %
Урон 40/50/60/70
Стан на героях 1 сек
Стан на крипах 2 сек
Тип урона Магический
Тип способности Пассивная
Chronosphere (Сфера времени)
Клавиша : C
Войд создает временной разрыв в сферической области пространства, полностью останавливая всех попавшихся в неё юнитов. Сам Войд остается неуязвимым к действию Хроносферы. Останавливает так же и дружественных юнитов и здания. Не останавливает курьеров. Скорость бега в Хроносфере становится  1000.
Манакост 100/175/200
Дальность применения 600
Область действия 425
Длительность 4/4,5/5 сек
Кулдаун 130/115/100 сек
Тип способности Активная
Ульта может быть улучшена посохом Aghanim’s Scepter
Длительность 4/5/6 сек
Кулдаун 50/50/50 сек

Abilities[edit]

Time Walk

QW

TargetingPoint Target

AffectsEnemy Units

Rushes to a target location while backtracking any recent damage taken.

Backtrack Time 2
Cast Range 675 950
Cast Point 0.3
Time Lock Radius 350

24 / 18 / 12 / 6      22.25 / 16.25 / 10.25 / 4.25

40

 Aghanims Scepter Applies Time Lock to units at the destination of the Time Walk in an area.
 Black King Bar Does not pierce Spell Immunity.
 Rod of Atos Cannot be cast while rooted.

Darkterror tears a hole in time, passing through Claszureme, and appearing back in an instant.

Notes

  • Faceless Void is invulnerable during Time Walk.
  • Time Walk moves Faceless Void at 3000 speed.
  • The backtracked damage is applied as a heal. It can be prevented by  .

Time Dilation

WR

TargetingNo Target

AffectsEnemy Units

Faceless Void releases a time dilation field, slowing enemy cooldowns and movement speed for each cooldown frozen.

Cooldown Slow 75%
Movement Speed Slow 10%
Stack Per Cooldown 1
Duration 8 / 10 / 12 / 14
Radius 775
Cast Point 0.1

40 / 34 / 28 / 22

75

 Black King Bar Does not pierce Spell Immunity.
 Oracle Dispellable.

Darkterror sees what has yet to be seen.

Notes

  • Time Dilation places a debuff that increases the cooldown of used spells by its duration. Spells used while under the effect of Time Dilation are not affected.
  • Has no effect on items or abilities with no cooldown (e.g.,  .) Passives with cooldowns (e.g.,  ) will be affected.
  • Multiple casts of Time Dilation will only refresh the debuff. Skills that already had their cooldown increased will not have it increased again.
  • Refreshing an ability does not decrease the stack count.

Time Lock

EE

TargetingPassive

AffectsEnemy Units

Damage TypeMagical

Adds the chance for an attack to lock an enemy unit in time, stunning it and dealing bonus damage with an extra attack.

Extra Attack Chance 12% / 16% / 20% / 24%
Bonus Damage 25 / 30 / 35 / 40 80 / 85 / 90 / 95
Stun Duration 0.65
 Silver Edge Disabled by break.

The strike of the Faceless Void lands with dimension shifting force.

Notes

Chronosphere

RC

TargetingPoint Target

AffectsUnitsBuildings

Creates a blister in spacetime, trapping all units caught in its sphere of influence. Only Faceless Void and any units he controls are unaffected. Invisible units in the sphere will be revealed.

Duration 4 / 4.5 / 5
Radius 450 590
Cast Range 600
Cast Point 0.35

160

150 / 225 / 300

When a rift opens to Claszureme, all poor souls caught within will likely never return.

Notes

  • Units, wards, and buildings caught within Chronosphere are stunned and cannot act.
  •  Force Staff and   cannot move units disabled by Chronosphere.
  • Faceless Void’s movement speed is hasted to 1000 with phase within the Chronosphere.
  • All units controlled by Faceless Void are able to act freely within Chronosphere.
  • Faceless Void and his illusions are immune to enemy Chronospheres, but units under his control are not immune.
  • Faceless Void will not receive the speed and phase buff when inside an enemy Chronosphere.
  • Couriers and invulnerable units are unaffected by Chronosphere.
  • Chronosphere has a 475 radius of flying vision and true sight.

История Войда

Легенда о Darkterror’е говорит, что его скорость убийства противников на столько быстра, что никто и не заметит, как он изрезал врага в битве. Этому войну народ дал имя Faceless Void. С самого рождения его кинули в бездну, где каждый день он тренировался, совершенствуя свои навыки и думал о месте.  Воид способен обездвижить целую армию противников и без проблем увернуться от атак передвигаясь во времени. Когда он разрывает пространственную ткань, то все союзники и враги останавливаются, и лишь только Воид может свободно перемещаться.
Благодаря его способностям король Лич пригласил его в свои ряды ловких и быстрых воинов Скоржей.

Interactions[edit | edit source]

  • Any single-use active item, such as Diplopia / Forget Me Now / Pandora’s Box / Mama Mega! / Mystery Gift

    Sacrificial Altar is properly absorbed, unlike other one-time use items, allowing Isaac to sacrifice familiars and obtain Devil Room items with each activation of Void. Possibly a glitch or oversight.

    : Single-use items are used once upon being destroyed, but their effects are not absorbed and will not activate with subsequent Void uses.

  • Blood Rights + Book of Shadows: Invincibility from an absorbed Book of Shadows will not prevent damage by Blood Rights.
  • Broken Remote / Teleport / Teleport 2.0 / Undefined / Blank Card with a teleport card / Placebo with a telepill: Items will still be consumed when Isaac teleports.
  • Blank Card + ? Card: Using the ? Card with an absorbed Blank Card has no effect at all. Isaac will not be teleported to the I AM ERROR room and the item and card are unaffected.
  • Clicker: If Void is either Isaac’s only item or the item most recently picked up, it will be lost upon absorbing and thus activating the Clicker.
  • The D6: If absorbed while there are other pedestal items in the room, it will reroll the items before absorbing them. Likewise, if The D6 was previously absorbed and Void is used, pedestal items will get rerolled before being absorbed.
  • Glowing Hour Glass: Upon using Void, Isaac is sent to the previous room and most changes are reverted, nullifying many other effects that Void may have absorbed. If the Glass is absorbed in a shop, Isaac is sent back to the previous room, but the Glass will be unused in the shop on its pedestal. This allows for an infinite shop donation circle, eliminating the need for a battery to be present in the shop.
  • How to Jump: Be wary with this combination; without an infinite recharge, it is possible to jump to a spot that there is no way of returning from. (This can be fixed by going to the main menu and then resuming the game, however.)
  • The Jar: Absorbing it with Void will not allow Isaac to pick up excess hearts.
  • Jar of Flies: Absorbing it with the Void will not allow the collection and generation of flies.
  • Mom’s Box: Drops a trinket every time the Void is used. The other passive effects of holding the box do not apply to the user.
  • Moving Box: Moving Box will not be added to Void; instead, it is converted into stat boosts like a passive item.
  • A Pony: Absorbing it with Void will not give a passive ability to fly; however, Isaac will still charge in the first direction chosen.
  • Remote Detonator: Absorbing it with Void does not cause bombs to remain on the ground until Void is used, but using Void explodes all player-placed bombs as usual.
  • White Pony: Absorbing it with Void will not give a passive ability to fly. Isaac will still charge in the first direction chosen, but no beams of light will spawn.

Notes[edit | edit source]

  • Void does not consume unpurchased items in devil deals, black markets, or shops.
  • Using Void to absorb items in Boss Rush or challenge rooms counts as taking the items and will cause waves of bosses or enemies to start spawning.
  • The ability of the newly absorbed active item(s) will activate even if the item has no charge. Using any multiple-use item before absorbing it with Void will effectively allow you to use the item twice.
  • If one finds another Void, such as during a Victory Lap

    Consuming a second Void will create no effect.

    where it is left behind in the previous lap, it will have the same active effects stored in it as the other Void.

  • If multiple copies of an active item are absorbed, using Void will activate that effect equally many times.
  • Absorbing items that would normally count towards transformations upon pickup does not give progress toward transformations.
  • Apollyon will start with this item even before it is unlocked.
  • Stat boosts upon destroying passive items are determined by the seed and are tied to the number of items destroyed, not the items themselves. If the player runs the same seed and chooses to consume different passive items, the same stat boosts will be gained.
  • Stat boosts are permanent and are retained if Void is dropped.

Сборка предметов на Войда

Начальные предметы. Сюда входят такие предметы как: Tango для лечения, Stout Shield для защиты от физических атак, Quelling Blade для увеличения урона по крипам и Healing Salve для восстановления полного здоровья.

Начало. В начале игры стоит приобрести Ring of Aquila — данный предмет очень хорош в начале игры, дает стату, урон, броню, восстановление маны. Эффект ауры дает усиление крипов или союзных героев. Второй предмет Boots of Speed увеличивает скорость передвижения.

Основные предметы. Тут мы пойдем по порядку:

  •  Mask of Madness — очень хороший предмет для увеличения скорости атаки и для восстановления здоровья.
  •  Power Treads — предмет для увеличения скорости передвижения, скорости атаки и дополнительные 10 статы к выбранному атрибуту (красный — сила, зеленый — ловкость, синий — интеллект).
  •  Shadow Blade — предмет дающий невидимость на 14 секунд, увеличенную скорость атаки и урон. Очень хорош для инициации, можно неожиданно поставить купол.
  •  Black King Bar — предмет для неуязвимости к способностям, очень хороший предмет если вам хотят помешать убить врага в куполе. Также хорош и вне купола, вам не смогут запретить использовать свои способности.

По ситуации. Ниже подробнее что стоит взять, а что нет:

  •  Hand of Midas — если в начале игры у вас очень хороший фарм, вам никто не мешает, тогда стоит купить этот предмет до 8 минуты. Данный предмет даёт нам за использование 200 золота каждые 90 секунд. За 16 минут вы уже сможете окупить этот предмет и дальше выходить в плюс. В его достоинства также входит большее получение опыта и скорость атаки.
  •  Silver Edge — если против вас много героев с пассивными способностями, вроде Бристалбека или Спектры, тогда вам стоит купить этот предмет, чтобы выключать их пассивки на 4 секунды.
  •  Linken’s Sphere — если против вас герои, которые используют способность сквозь БКБ, вроде Пуджа или Дума, тогда стоит задуматься об этом предмете.
  •  Diffusal Blade — если вы сможете быстро собрать данный предмет, то он вам даст возможность замедлять врагов и тем самым убивать их.

Какие предметы нужно дособрать, зависит от пика противника и от ваших предпочтений.

  •  Boots of Travel — сапог лучше собирать в поздней стадии игры, когда уже будут все предметы и понадобится дополнительный слот, тем самым этот предмет объединит в себе свиток телепортации и ботинок.
  •  Monkey King Bar — мкб можно собрать собрать сразу же после основных предметов. Также этот предмет необходим против героев с уклонением, таких как Фантомка или герой, купивший Баттерфляй.
  •  Aghanim’s Scepter — аганим дает +10 к каждому атрибуту, но самое главное — это улучшение нашего ультимейта. С ним перезарядка Хроносферы сократится до 60 секунд, что позволит намного чаще решать драки в свою пользу.
  •  Moon Shard — мун шард стоит покупать после покупки всех предметов. Купив его и применив на себя,  вы получите увеличенную скорость атаки, не занимая место в инвентаре.
  •  Mjollnir — мьелнир хороший предмет для ускорения фарма и оружие борьбы с иллюзионистами. Поможет быстро справляться с копиями Фантом Лансера, Чаос Кнайта, Террор Блейд и подобными.
  •  Butterfly — бабочка или баттерфляй берется против большого количества физического урона, дает не только уклонение, но и большую мощь для Войда.
  •  Manta Style — если против вас всего один сайленс, а бкб ради него брать не хочется, тогда берем манта стайл. Он снимает эффект сала, фарм с помощью иллюзий и хорошее сочетание с Mjollnir.
  •  Battle Fury — собирается чуть ли не самого начала, в основном после Mack of Madness, для ускоренного фарма. Появляется сплеш, увеличивается урон и регенерация. Если хочется много фарма, то это предмет для вас.

Darkterror, the Faceless Void[edit]

Recommended Roles
Carry Initiator Disabler Escape Durable

Darkterror the Faceless Void is a visitor from Claszureme, a realm outside of time. It remains a mystery why this being from another dimension believes the struggle for the Nemesis Stones is worth entering our physical plane, but apparently an upset in the balance of power in this world has repercussions in adjacent dimensions. Time means nothing to Darkterror, except as a way to thwart his foes and aid his allies. His long-view of the cosmos has given him a remote, disconnected quality, although in battle he is quite capable of making it personal.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector